fredag, juni 02, 2006

De siste dagene

På onsdag ble jeg 23 år.

Da klokka slo tolv, sang Trond-Atle en bursdagssang etter hukommelsen, før han stekte kyllingvinger og skalperte to øl. Så feiret vi bursdag i et kvarter før vi jobbet videre.

Klokka seks, onsdag morgen, var jeg ferdig på jobb. Da tok jeg toget hjem til Sarpsborg for å hilse på mamma, pappa og lillebror. Mamma ble overrasket da jeg kom hjem sju på morgenen. Hun ble så overrasket at hun bakte en kake. Prinsessekake. Den spiste vi på kvelden, etter at jeg hadde forberedt meg til matteeksamen i tre timer. Tre timer er forresten det totale antall timer jeg rakk å forberede meg til matteeksamen.

Etter kakespising kom Trond-Atle og henta meg i en slags Volvo. Vi kjørte til Oslo og fant ikke noe ledig bilherberge på Sagene, så vi måtte parkere i byen, slik at Trond-Atle måtte være alkoholfri hele kvelden. På Tullin's traff vi Håkon, Magnus, Kim Rudi og noen fremmede som ikke fremholdt sin fremmedhet hele kvelden. Jeg fikk bursdagsøl og bursdagskake. Det var flott!

På torsdag dro vi tidlig til Rådhusplassen. Vi satte opp kameraer og la ut kabler og klokka fem var showet i gang: Sjøforsvaret feiret sin nye snekke! De hadde riktignok noen flere nye båter, men de kom visst ikke frem. Først filmet jeg en fyr i Elvisdrakt. Han hadde vunnet MGP Junior og var fornøyd med det. Så måtte jeg filme Sara Salami og en annen fyr med teit navn. Det var vanskelig for de var ikke så flinke til å stå stille, men foretrakk heller å løpe frem og tilbake på scenen, bøye seg opp og ned, hoppe, skremme hverandre osv. Det var som om de konspirerte mot oss bak kameraene.

Det var lettere å filme et blåserorkester. De satt jo stille hele tiden. Og da Halvdan Sivertsen kom og sang til blåseorkestermusikk, ble det faktisk trivelig.

Marit Larsen var hyggelig å filme, for hun var søt. Bertine Zetlitz var kjedelig å filme, for det var ikke så mye å filme. Mira Craig var vanskelig å filme, for hun hadde så hyggelig rumpe - og jobben min var å filme bandet hennes. Briskeby var gøy å filme, for det var bra konsert.

Alt i alt var det en fin dag. Vi fikk lunsj og grillmiddag og kveldsmat. Dessuten fikk jeg jobbtilbud om å filme på Bislett Games, men det hadde jeg ikke tid til.

Så ble det plutselig fredag og jeg skulle ha matteeksamen. Den jeg hadde brukt tre timer forberedelse til. Jeg klarte meg greit, men var litt lat. Gadd ikke ta de største utfordringene. Jeg skulle jo bare ha ståkarakter. Kall meg dum. I may be ;)

I kveld er det visning av kortfilmen Hvit Skygge på Sarpsborg kino. Det betyr at jeg skal se meg selv kysse på et kinolerret. Så skal jeg hjem og spise kanelboller.

snakkes!

Etiketter: