mandag, desember 25, 2006

Året som går sin vei

1. Hva gjorde du i 2006 som du aldri har gjort før?
Sa til pappa at jeg er glad i ham, laget reiseprogram for TV, satt opp show og laget radio.

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
Nei, det ene ble brutt etter fire timer og det andre ble brutt etter fire måneder. Og ja, det blir nok det gode gamle forsettet om å bli sunn.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Nei, men Lars og Kristi er på vei!

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei, men det var bare så vidt.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige, Danmark, England, Tyskland, Østerrike, Slovenia, Kroatia, Tsjekkia og Italia. Hm, tror det var alle.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Mer hverdagskrydder, slik jeg hadde i Halden.

7. Hvilke datoer i 2006 vil du aldri glemme, og hvorfor?
18. november. Da fikk jeg SMS fra mamma om at pappa kunne dø når som helst og at jeg måtte skynde meg å komme til Fredrikstad.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Ren Staffasje og alt arbeidet jeg gjorde i forkant av innspillingen av reiseprogrammet.

9. Hva var din største nedtur?
Innspillingen av reiseprogrammet. Jeg traff veggen.

10. Har du vært syk eller skadet?
Bare den vanlige forkjølelsen.

11. Hva var ditt beste kjøp?
hmm... Jeg pleier ikke å bruke penger på så mye annet enn opplevelser. Men jeg var veldig glad da jeg kjøpte de fire første Family Guysesongene for 650 kr. Dessuten er jeg glad hver gang jeg bruker penger på en bok.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Dere er så mange. Hvis jeg har smilt til dere, fortjener dere min hyllest.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Youknowwho.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Mat, husleie og øl.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Da vi satte i gang med Ren Staffasje og da jeg fikk muligheten til å jobbe med tv-produksjon.

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2006?
Tja, antageligvis alt av Imogen Heap.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du:
a. Gladere eller mer nedstemt?
Mer nedstemt.

b. Tynnere eller tykkere?
Tykkere.

c. Rikere eller fattigere?
Rikere.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Skolearbeid.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Daffing.

20. Hvordan vil du tilbringe julen?
På jobb. Og litt hjemme.

21. Ble du forelsket i 2006?
Jeg ble endelig ikke-forelsket, og det er viktigere.

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Tre.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Family Guy, Rome og Entourage. Det var visst tre.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei, jeg hater ikke.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Ekstremt høyt og utrolig nært av Jonathan (Jonfen) Safran Foer.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Imogen Heap.

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Et nytt bosted.

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
Mer action.

29. Hva var årets beste film?
Oi, hm... Det er så mange. The Proposition, You and Me and Everyone We Know, Pans Labirynt, the Departed, Capote, Den brysomme mannen, Inside Man osv.

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Leste til eksamen og var i Sarpsborg og spiste pizza med Gøril, Carina og Harald.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Puslespill er ikke noe spennende om man bare tar for seg en av brikkene.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Særdeles avhengig av dagsformen.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Søvn, jobb, skole og venner. Innhold gir balanse.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Aner ikke.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Håret til kona til han med nesa.

36. Hvem savner du?
Alle i Halden!

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Oi, jeg klarer ikke velge.

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Man kan få til nesten absolutt hva man vil, men prisen er ikke alltid verdt å betale.

39. En sangtekst som oppsummerer året:
Tja, det må bli teksten til heismusikken.