mandag, januar 29, 2007

Ordbok for Videosjappebrukere

Du har kanskje frustrert deg over litt vage svar når du spør fyren i videosjappa om en film er bra? Vel, her har du en guide som forklarer deg hva noen av uttalelsene våre betyr:

"Det er absolutt god underholdning."
Filmen er ikke så bra, men du vil ikke kjede deg.

"Den veldig bra, men litt spesiell."
Den er dritbra, men du er antageligvis for dum til å forstå den.

"Den er stjernespekket."
... and that's about it.

"Den er det veldig delte meninger om."
Uintelligente mennesker hater den, mens smarte mennesker elsker den.

"Den er verdt å få med seg."
Filmen er ikke nødvendigvis så bra, men alle andre leier den, så hvis du vil ha muligheten til å delta i filmdiskusjoner fremover, så bør du se denne.

"Den leier vi ut veldig mye av."
Det eneste positive ved filmen er leietallene.

"Den har jeg ikke sett, men jeg har hørt den skal være veldig bra."
Her snakker vi sant.

"Den har jeg ikke sett, men jeg har hørt den skal være helt grei."
Jeg har sett den, men den var så dårlig at jeg ikke vil uttale meg om den.

"Du får akkurat det du forventer." [ofte sagt til folk som spør om den siste American Pie-filmen]
Wooow, du leier crap - og er klar over det!

Så... når du kan stole på det vi sier?
- Når vi ikke bruker et sekunds tenkepause før vi svarer.
- Når vi ikke lager grimaser mens vi snakker om filmen.
- Når vi bruker de sterkeste superlativene.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Greit å vite. Jeg skal prøve å huske hver enkelt av dem.

29 januar, 2007 16:42  

Legg inn en kommentar

<< Home