lørdag, juni 17, 2006

Det handler ikke om bakervarer

Jeg spiser et skolebrød, men aller helst ville jeg spist noe annet.
Hva?
Jeg vet ikke.

Snart kommer jeg antageligvis til å legge fra meg skolebrødet
og så går jeg til et helt annet konditori
og kjøper kanskje et brød.

Om jeg kjøper et kneippbrød, et grisla brød eller noe formstekt
vet jeg ikke.

Jeg vet egentlig ingenting
om hva jeg vil ha

Kanskje et rundstykke?

Jeg vet ikke hvordan jeg skal betale for bakervarene.

Men jeg vet i hvilken gate bakeriet ligger. Men ikke i hvilket hus.

Kanskje finner jeg et bakeri hvor de ikke har kransekakevitser
men hvor jeg kan fortelle vitser
mens jeg spiser det bakverket jeg aller helst vil ha

selv om jeg ikke vet hva jeg aller helst vil ha.

Akkurat nå
vet jeg ikke om jeg er sulten engang.

Hvorfor sier ikke matprat.no noe om dette?

Det er jo slikt man trenger å vite. I hvert fall jeg.

Etiketter: ,