mandag, oktober 02, 2006

I natt

I natt drømte jeg at jeg bodde i et stort hvitt trehus med store fine vinduer.

I dette huset fikk jeg besøk av Gjermund. Gjermund hadde med seg noen venner. Jeg telte aldri, men jeg vil anta at han hadde med seg rundt femti venner. De skulle ha fest.

Det var ingen heidundrandes fest. De satt stille og drakk. Ingen sa et pip og det passet meg egentlig fint. Jeg tror jeg satt og spiste middag.

Etterhvert kom en gammel mann inn og satte seg ved bordet mitt. Jeg tror han var huseieren. Mannen var hvit i håret og hadde på en rutete skjorte. Buksene hans ble holdt på plass av et par bukseseler. Han virket veldig oppspilt og hvisket til meg, slik at ingen av de rundt femti gjestene skulle høre hva han sa. Det var nemlig hemmelig. Ingen andre enn meg måtte høre dette, for om det skjedde, ville misunnelsen fra dem bli så stor at det ville gå galt.

Han ville at jeg skulle lage bilder til hele Johannesevangeliet.
Jepp. Det fjerde evangeliet i Det nye testamentet.

Jeg spurte om det måtte være fotografier, men han sa at jeg hadde full kunstnerisk frihet til å gjøre hva jeg ville, så lenge jeg dekket hele Johannesevangeliet.

Så våknet jeg.

1 Comments:

Blogger Chrisj said...

Skal du gjøre det da?

02 oktober, 2006 15:32  

Legg inn en kommentar

<< Home