mandag, februar 26, 2007

Gaver på døren

Da det skjedde første gangen, tenkte jeg det var rart, men blåste det bort.
Da det skjedde andre gangen, syntes jeg det var rarere, men tenkte ikke noe videre over det.
I dag skjedde det igjen. Nå er jeg nysgjerrig.

Det som skjedde første gangen, var at jeg kom hjem til leiligheten min, og fant to brosjyrer foran døren. Den ene ønsket meg "velkommen til Storsalen" på forsiden, og fortalte om menigheten Storsalen, som kunne tilby meg trygghet som storbyen Oslo ikke kunne tilby. Den andre var en invitasjon til impuls 07 - et kristent arrangement. I hjørnet på begge disse brosjyrene, hadde noen skrevet "Camilla" med kulepenn.

Andre gangen var allerede senere samme kveld. Da lå det en hvit mappe utenfor døren min. Utenpå sto det skrevet "Camilla" med kulepenn. I mappen lå det en drøss med brosjyrer fra Oslo Vineyard kristne fellesskap. I tillegg til denne mappen, fikk jeg også en litt slitt og gammel CD med Oslo gospel choir.

Så kom tredje gangen. Da jeg hadde konkludert med at det var noen som ville frelse meg, klarte den mystiske gavebringeren å ta meg på senga - bokstavelig talt. Jeg våknet i dag tidlig av at det ringte på døren. Det tok litt tid før jeg fikk kledd på meg, så da jeg kom til døren var det ingen der. Det eneste jeg fant var en bok. Boken lå slått opp på Forordet, hvor noen hadde skrevet med rød kulepenn: "GOD HELSE. Ketogenmetoden hadde vi for 10 år siden. Vidio. Camilla." Denne Camilla igjen. Mer frelse? Mer kristendom? Mer menighet? Jeg sjekket tittelen på boka for å få bekreftet mine mistanker: "Spis deg ned i vekt"

Jeg fikk ikke bekreftet mine mistanker. Over tittelen står det skrevet med rosa markørtusj: MAT, Epelepsi", og på første side inne i boka, står det skrevet, med rød kulepenn, det jeg syntes var særest av alt: "Du vil altid ha meg pappa."

Hm.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hm... Snodige greier, men likevel, litt spennende :-)

26 februar, 2007 12:02  
Anonymous Anonym said...

Haha. Freaky! :)

26 februar, 2007 13:13  
Blogger Unknown said...

Er det ikke obvious? Du har en datter som heter camilla, som er kristen og veldig opptatt av helse. dah...

26 februar, 2007 16:42  
Anonymous Anonym said...

utrolig creapy. Fikk grøssninger på ryggen da jeg leste det

27 april, 2007 11:37  

Legg inn en kommentar

<< Home