tirsdag, juni 20, 2006

Folk

Noen folk er nærmest ubrukelige.
Selv om de helt sikkert ikke er det.

Det er sikkert bare jeg som ikke ser nytteverdien.

Andre folk er veldig brukbare.
De gjør viktige ting:
Bygger hus, fikser syke folk, dyrker mat.
Denslags.

Så er det noen andre folk
som ikke gjør så viktige ting
Restauranteiere, for eksempel.
Vi kan jo spise hjemme.

Men
når disse, noe uviktige, folka


nei, faen heller. Nå roter jeg meg helt bort.
Det jeg ville si er:

Jeg vet om en restaurantkonge som er helt konge. Han eier masse restauranter hvor alle kjendisene går. Han kunne vært en blære. Det er han ikke. Han er superbehjelpelig. Han skaffer oss gratis hotell og han setter av en hel dag for å hjelpe oss med det han må hjelpe oss med.

Noen ganger får jeg en naivt stor tro på menneskeheten.

Etiketter: