lørdag, januar 13, 2007

Her på Frogner

- Også tyve Marlboro Light, takk.
- Værsågod!
- Tyve! Ikke ti.
- Å, beklager.
- Her på Frogner sier vi tyve, skjønner du. Ikke... tjue.
- Hehe.. Værsågod, her har du tjue.
- Du skal ikke le av det der, skjønner du. Det skjer hver gang jeg skal kjøpe sigaretter her. Jeg ber om tyve, men får ti. Det er den t-lyden. Dere hører t-lyden og tenker automatisk ti. Der har du forklaringen.
- Jasså? Da får vi vel begynne å høre litt bedre etter.
- Ja, skal du jobbe på Frogner, er du nødt til det.
- Hehe, ja, jeg er vel det. Min unskyldning får vel bli at jeg er fra Sarpsborg, hehe.
- Det er ingen unskyldning. Dere er bare nødt til å lære det og det er vår oppgave å lære dere opp, vi som er oppvokst her.

Etiketter: ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

:D
Jeg liker det du skriver saa fryktelig godt! Alt!
Naa blir det sikkert leenge til jeg faar lest noe av deg igjen, i morgen er jeg nemlig tilbake paa mitt naavaerende bosted, Minsk, uten internett. Ja, ja.
Kommer til aa fortsette aa foelge med saa ofte jeg kan hvertfall!
:D

13 januar, 2007 23:23  
Blogger Leander said...

*smile* Tusen takk! :D

Minsk hørtes spennende ut! Hva gjør du der? Studerer forMINSKning? ;P

14 januar, 2007 00:14  
Anonymous Anonym said...

jeg jobber også på vestkanten, og det er ingen myte at vestkantfolk kan være både kresne, snobbete og ganske frekke. spesielt damer i førtiårene!

14 januar, 2007 00:52  
Blogger Leander said...

Vestkantfolk er dessuten veldig gjerrige. Hvis de har hatt en film veldig lenge og må betale overleie, vil de gjerne ha rabatt siden det er så mye. Med andre ord: "Hei, jeg er en dårlig kunde og er ræva på å levere tilbake filmene jeg leier - kan jeg få rabatt?"

Det skal forresten sies at jeg er litt urettferdig i mine vestkantbloggposter. Jeg trekker stort sett frem de negative sidene - men hvem gidder vel å høre om de positive? ;)

14 januar, 2007 01:17  
Anonymous Anonym said...

nei, de positive sidene er det ingen som gidder å høre om!

14 januar, 2007 17:42  
Anonymous Anonym said...

Minsk er spennende:) Jeg studerer ikke forMINSKning (men det var et fint forsoek!), jeg studerer russisk..hehe..
Russisk er litt vanskelig, ogsaa finnes internatt bare saavidt her. Ellers er Minsk en fin by aa bo i
:D

17 januar, 2007 17:31  

Legg inn en kommentar

<< Home