tirsdag, desember 20, 2005

Og så var det den jævla stubben

Nå som alt gikk så bra. Rette linjer. En gang opp og en gang ned. Symmetri og balanse. Helt til jeg kom til den jævla stubben.

Jeg måtte svinge. En sving. Det var ikke rett.

Hva nå? En halv gang opp og bue? Og opp og en halv gang ned? Bue? Og ned og opp og bue? Og bue? Og enda en bue? Bare buer. Større og større for hver gang. En halvsirkel? På den måten ville jeg aldri nå hjørnene.

Jeg kunne like gjerne ha gått i åttetall. Eller kanskje i sikksakk. Baklengs? På skrå? Verden forsvant bak en sky.

Det måtte bli stubben eller meg.

Da de roterende knivbladene traff stubben var det som om tiden stoppet.

Det gjorde i hvert fall gressklipperen.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Unknown said...

genial :)

20 desember, 2005 02:44  
Anonymous Anonym said...

åhå! denne kjenner jeg igjen, såh.

28 desember, 2005 15:20  
Blogger Leander said...

Ja, Snisselpissel, du burde nesten fått en kjeks som takk for den fine skriveoppgaven :)

16 januar, 2007 01:06  

Legg inn en kommentar

<< Home