torsdag, desember 01, 2005

Pappa og Beat for Beat

Jeg har reist hjem til Sarpsborg for å lese til eksamen. Her hjemme er alt som før: Mamma går tur

og pappa ser på Beat for Beat.

Pappa er kjempeglad i Beat for Beat.
Han har en dvd-opptaker som han tar opp Beat for Beat på. På egne dvd-er han har lagt av til Beat for Beat.

Da pappa kjøpte dvd-opptaker forklarte han meg stolt hvordan den fungerte og at den kunne ta opp i tre forskjellige kvaliteter: Lav, middels og høy.

Lav, til vanlige ting fra tv han ikke hadde tid til å se på når det gikk.
Middels, til filmer han ikke hadde tid til å se på når det gikk.
Høy, til Beat for Beat.

Noen ganger spør pappa meg: "Har du vært borti ..." og så sier han navnet på en eller annen artist som han nettopp har sett på Beat for Beat. Jeg har som oftest ikke vært borti artisten, så da forteller pappa meg at han syntes de virket som trivelige folk og at han godt kunne tenke seg å ha hørt litt musikk av dem.

Nå sitter pappa og ser på et av sine høykvalitetsopptak av Beat for Beat. Han sitter i sofaen, med hendene foldet på pensjonistmagen sin og smiler for seg selv hver gang de sier noe trivelig på TV-en.

Jeg er hjemme. Trivelig!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fikk en god følelse når jeg leste det..

takk skal du ha :)

09 desember, 2005 01:34  

Legg inn en kommentar

<< Home