tirsdag, desember 20, 2005

Til foreldre og foresatte

Som kontaktlærer for denne bloggen vil jeg med dette informere om endringer i klassens aktivitetsplan.

Jeg har nå bestemt meg for å iverksette noen av de prosjektene som lenge har kvernet i hodet mitt, men som aldri har blitt iverksatt. Det skal riktignok nevnes at et av prosjektene ble forsøkt gjennomført en gang i fjor, men da i et medium jeg ikke behersket, hvilket resulterte i at prosjektet ble lagt på hylla.

Da jeg har fundert på prosjekter for både radio, film og tekst, så jeg meg nødt til å velge ett av disse medier og konsentrere meg om dette.

"Radio" henviser til studentradioen i Østfold - en radiokanal med to lyttere, hvis man teller med dem som sitter i studio. Å kaste bort arbeid på ting ingen hører på føles en smule meningsløst, så radioprosjektene utgår.

"Film" henviser til et planlagt nettprosjekt med fiffige filmklipp. Et slikt prosjekt vil kreve mye arbeid og mye matching av tidsplanlegging for de involverte, så det ble også skrinlagt.

"Tekst" henviser til ... tekst. Altså å skrive. Skriving har ingen deadline og jeg kan gjøre det akkurat når det passer meg. Derfor falt valg av medium på tekst.

I kategorien tekst har jeg minst fem prosjekter, med følgende arbeidstitler:
1) "Døden"
2) "Da min kone dro på ferie"
3) "Bo-Allan"
4) "Å velge mellom rosa og gult"
5) "Dagens"

I utgangspunktet trenger ikke dere å forholde dere til annet enn prosjekt nr. 5, da dette er det eneste prosjektet som vil foregå i bloggen.

Det vil forøvrig bli konferansetimer over nyttår, hvor jeg blant annet vil ta opp at Edith, Ida og Anette må slutte å røyke på do.

Ha en god førjulstid!

Med vennlig hilsen
Kristian L. W. Mathisen, klassekontakt for bloggen.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ad radio og det utvidete tekstbegrep

Kjære kontaktlærer

Det er med en viss grad av tungsinn, og en viss grad av lettelse at jeg leser Deres prioriteringsliste for tiden fremover.

Tungsinnet skriver seg til de brutte forhåpningene om å både se og høre deg og ditt vesen i to kanaler.

Lettelsen skriver seg til at i bunnen av alle andre medier ligger teksten, og ut av tekst kan man skape både film, musikk, radiopreik og andre morsomheter.

Du vet det kanskje ikke ennå, men til våren skal du være deltager i et ganske omfattende hørespillprosjekt, som skal kombinere tekst, radio og nedlastbart materiale. Det skal bli både podkast og kringkast, antennemast og rabagast.

Med ønsker om en fortsatt god jul,

Kjetil Østereng
Foresatt

22 desember, 2005 22:58  

Legg inn en kommentar

<< Home