søndag, august 20, 2006

Livet i Oslo

Jeg tror ting blir bra fremover! Flott og gøy og fint :)

Etter en uke med sporadiske universitetsbesøk, har jeg blitt kjempeklar for studier. Jeg skal altså ta en årsenhet i kristendom - en årsenhet som også inngår i bachelor kristendom og profesjonsstudier i teologi. Dette innebærer at jeg nå studerer sammen med kommende prester.

Det er fascinerende.

Prestemenneskene virker litt rare, men veldig hyggelige. Og en av dem er ganske så søt også. Ellers er det stor spredning på folka, bakgrunnsmessig. Kristendom årsenhet er ganske restetorgpreget, men folk er motiverte og engasjerte, så jeg tror dette kan bli kjempebra! Jeg tror jeg aldri har hatt religionsdiskusjoner så mange lunsjer etter hverandre.

Ellers jobber jeg nå på i videosjappe, hvor jeg leier ut film til fascinerende mange kjendiser. Jeg liker å være fersk i Oslo, for da er det fortsatt gøy å se en kjendis. Etter et år er det ikke like gøy lenger.

Har forøvrig funnet en heftig elv med masse stryk og fossefall rett ved der jeg bor. Jeg vet ikke helt hva et stryk er, men jeg er sikker på at Lysakerelven har slike. Leste litt om elven i dag og fant ut at den ble brukt i filmatiseringen av Jack Londons Når villdyret våkner og i en Olsenbandenfilm. Lysakerelva kommer ut av Bogstadvannet, og Bogstadvannet fylles opp av Sørkedalselva, som Brødrene Dahl kalte Overfloden.

Like ved teologisk fakultet* ligger en minigolfbane. For 300 kroner kan man bli medlem og spille gratis ut sesongen.

* = Det er relativt sjelden at noe ligger like ved teologisk fakultet. Teologisk fakultet ligger fascinerende langt vekk fra resten av campus på Blindern - og enda lenger vekk fra t-banen.

Sånn. Nå er jeg ferdig med å skrive rotete og rart.