lørdag, desember 30, 2006

Når filmen ikke virker

Damen fra Om å avslutte en film kom inn senere samme kveld for å levere filmen. Med seg hadde hun også et kjøpt eksemplar av Solan, Ludvig og Gurin med reverompa.

- Du, jeg kjøpte denne hos dere, men den virker ikke!
- Virker ikke filmen?
- Nei.
- Hakket den, eller ville den ikke starte i det hele tatt?
- Det var ikke noen film!
- Var det ikke noen film? Hva mener du?
- Det var jo bare reklame! Jeg satte den inn og så kom det bare reklame, på reklame, på reklame!
- Å, men det er normalt på en del DVD-er, men etter reklamene kommer DVD-menyen og der kan du starte filmen og alt sånt.
- Nei, det var bare reklame. Og når den ene var ferdig begynte den neste og så videre, og så videre. Det ville aldri ta slutt! Jeg ble nødt til å skru av alt sammen. Det var visst eneste løsning.
- Da kan det hjelpe å trykke på Menu-knappen. Da kommer du rett til menyen og slipper å se på reklamen.
- Menu?
- Ja, da kommer du til menyen.
- Men, tror du jeg kan få byttet den i en annen film? Jeg er jo ikke interessert i å ha en DVD med bare reklame.
- Du vil ikke heller prøve en gang til og se om du får det til nå, da?
- Nei, jeg tror jeg har tapt det slaget der.

Dette var også bare et sammendrag. Den store forvirringen rundt det at hun fikk bytte én film (som kostet 159,59) til TO filmer (til 99,50 og 59,50) er blant de utelatte godbitene, men det kommer kanskje med i en Director's Cut.

Etiketter: