onsdag, januar 03, 2007

Glade kjøp

I dag gjorde jeg noen glade kjøp - altså kjøp man blir glad av. I dag var kjøpene glade, fordi de var billige og spontane.

I butikken på Astrup Fearnleymuseet gladkjøpte jeg to fullpriskort (et med bilde av Jeff Koons porselensfigur av Michael Jackson og Bubbles, og et med Gilbert & Georges The Penis), samt tre billigkort til 1 kr stk. Det var flott. Dessuten kjøpte jeg en diger bok med japansk, tidvis satirisk, kunst (Wang Qingsong) til 75 kr og en merkelig blå boks (Patrizia Molinari) med CD (denne hører jeg på nå, og jeg forstår ikke helt hva jeg hører på - annet enn at det i hvert fall er lyd og at lyd er viktig, for på cd-en står det "life can exist in the absece of light, but not in the absence of sound") og bilder jeg ikke forstår hva er til 15 kr. Sistnevnte kjøpte jeg mest fordi den var billig og fordi jeg lurte på hva som var på CD-en.


På bruktsjappa Pretty Price fant jeg enda mer gøyalt: Norsk, ikke sant? av Jenny K. Blake, Gjengangeren av Simon Stranger og fire postkortbøker (altså postkort som er festet sammen som en bok, men som kan løsnes fra hverandre og leve videre som vanlige postkort) med 30 flotte postkort i hver. Disse inneholdt kunst av Philippe Starck, Jeff Koons, samt "Golden 50s" og "Sixties Design".

Hvor mye jeg brukte på gladkjøping i dag? Litt under 300 kr!

(Dette er kanskje den mest uoversiktlige og uinteressante bloggposten jeg har skrevet på lang tid.)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hei

jeg skjønner ikke helt hvem du er.

hvor er pretty price?

07 januar, 2007 17:19  

Legg inn en kommentar

<< Home